Premiär och Sandell

Ja ikväll är det ju äntligen premiär! Som man har längtat, det har verkligen varit olidligt! Luleå möter Rögle på bortaplan, kommer bli riktigt tufft Rögle kommer göra allt för att gå segrande ur duellen men det kommer också Luleå att göra och spelar Luleå som man gjort i dom flesta matcherna i ET så kommer det bli seger. Ett jävla liv som vanligt kommer det att vara i den lilla arenan i Ängelholm.
 
Rönken har ju berättat att Sami Sandell nu är redo att köra för fullt, han väntas vara spelklar några matcher in på säsongen. Men jag sliter mig nästan i håret då jag funderar vars fan han ska spela? Jag har alltid sett han tillsammans med Hirschovits och Klasen men nu har ju överaskande nog Fabbe gått som tåget i den femman så frågan är då vart han ska in? I femman Cam, Chris och Hedman? Nej den har fungerat så bra att där kommer inget att ändras, samma gäller Olaussons femma. Visst Persson skulle vara möjlig att byta ut mot Sandell men nu har ju ändå Persson hängt några kassar och spelat hyffsat även om han behöver mer tid på sig att anpassa sig till Elitserien. Då återstår bara fjärde femman men där kan man väl knappast peta Jakobs som gjort 4 mål och Vihko kan man bara inte bänka. Nej, jag står fast vid att Sandell ska in och spela i Klasens femma på bekostnad av Fabbe. Visst har den kedjan fungerat bra men jag tror att den skulle fungera ännu bättre med Sandell! Fabbe kan köra som extra forward och spela mycket BP. Jag har inte nämnt Berglund eller Mannberg men det är för att jag tycker att dom inte varit bra nog för att slå sig in i laget i dagsläget. Dom har ABSOLUT inte varit dåliga men tyvärr för deras skull så är konkurensen för hård.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0