HockeyAllsvenskans premiär ikväll

Ikväll är det ju dags för premiär för HockeyAllsvenskan. Jag har sett fram emot det väldigt länge då jag tycker att det är en riktigt underhållande liga. Brukar vara högt tempo och mycket fram och tillbaka, många svängiga matcher såg man också ifjol.
 
Iår är det mer intressant än någonsin. Mycket gamla Luleå spelare/tränare som blir kul att följa. Jag tror jag kan hitta något extra intressant och roligt som jag tycker ska bli kul att följa i varje lag i årets HockeyAllsvenska, vi prövar:
 
Almtuna
 
Joel Lassinantti blir såklart roligt att följa. Luleå målvakten som har gått väldigt bra på försäsongen. Hoppas det fortsätter så. Han kanske ersätter Johan Gustafsson i Luleås laguppställning 2013/2014? Almtuna är ju väldigt nederlagstippade denna säsong så det ska bli intressant och se om dom kan visa experterna att dom haft fel.
 
Asplöven
 
Asplöven ska ju såklart bli mest intressant att följa. Det är ju fantastiskt roligt att vi äntligen har ett norrbottninskt lag i Allsvenskan igen och det är väldigt viktigt för hockeyn här uppe. Ska bli otroligt intressant att se hur det kommer att gå för Conny Strömberg och om han kommer att stanna kvar resten av säsongen, och kommer Janne Niinima? Det skulle vara riktigt häftigt! Det jag är orolig över är hur intresset kommer att vara i Happaranda, kommer man att fylla läktarna varje match? Tyvärr tror jag att det kan bli ett problem där. Hur kul det än är att Asplöven är i Allsvenskan så kommer det absolut inte att gå att ha ett lag där om inget intresse finns. Men det lär visa sig ganska tidigt, fyller inte Asplöven arenan som inte tar in så många åskådare dom flesta matcher ja då vet man att intresset inte är stort nog och då går det inte att ha ett lag i Allsvenskan.
 
BIK Karlskoga
 
Här ska det bli intressant att se om BIK Karlskoga kommer att följa upp fjolårets succesäsong, jag tror dock inte det som jag tidigare tippat. Ska bli roligt att följa tvillingarna Ponthus och Pathrik Vesterholm från Malmö som jag tror kommer slå igenom ordentligt denna säsong.
 
Djurgården
 
Här är väl det mest intressanta att se om Djurgården kommer att kunna hantera den enorma pressen dom kommer att ha på sig. Jag tror dom kommer att klara det bra. Ska bli kul att se Bremberg i Allsvenskan, han lär leka på ganska friskt där.
 
Karlskrona
 
Jag tror Karlskrona kommer att bli en frisk fläkt i årets Allsvenska, mycket på grund av att dom verkar ha en stor fansskara som kommer att göra det extra svårt då motståndarna kommer på besök. Flera bussar med Karlskrona fans väntas köras till premiären mot Leksand. Har man sånt intresse i ett lag då hör man också hemma i en liga högt upp.
 
Leksand
 
Leksand som jag tror vinner kommer bli hur roliga som helst att följa. Leksand har väldigt många skickliga spelare och det lär bli en hel del kassar hängda i Leksand denna säsong, var så säkra!
 
Malmö
 
Malmö blir som vanligt kul att följa, detta år har dom inte massa stjärnor. Dom har byggt ett lag och ett bra sådant. Ska bli skitkul att se gamla Luleå spelarna Mattias Persson och Sebastian Meijer som jag tror kommer att vara riktigt bra i detta Malmö!
 
Mora
 
I Mora ska de väl bli mest intressant att se hur storstjärnan Anze Kopitars lillebror Gasper kommer att sköta sig. Mora har ett väldigt ungt lag iår och utvecklas dom unga spelarna som säker Mora hoppas på kommer Mora bli farliga.
 
Oskarshamn
 
I Oskarshamn blir det intressant att se vad deras utlänningar kan göra, flopp eller flipp?
 
Södertälje
 
Södertälje har ett mycket intressant lag. Ska bli kul att följa Johan Strömwalls andra år i klubben, även Damien Fleury ska bli skoj att följa. Robert Carlsson tillbaka i SSK efter ett år i Malmö, han lär ligga i toppen av poängligan.
 
Tingsryd
 
Här tycker jag det mest intressanta ska bli att följa Kim Karlsson som jag hoppas och tror gör en bra säsong för att senare återvända till Luleå Hockey. Kul ska det självklart också bli att se hur Petter Nilsson kommer att klara av jobbet som huvudtränare.
 
Troja-Ljungby
 
Detta tror jag blir årets överaskninglag i Allsvenskan, så det ska bli kul att följa laget och se om jag får rätt. Spännade att se om Robert Dowd från Storbritannien (!!!) har något att hämta i Sverige.
 
Västerås
 
Västerås som tappade sina tre bästa spelare i Broc Little, William Karlsson och Thomas Mitell. Hur dom ska klara det blir intressant att se. Mikael Zettergren och David Lundbohm hade ju grymt fina säsonger innan dom kom till Västerås men väl där ifjol så var dom inte lika bra som Västerås hade hoppats på. Denna säsong tror jag dock att dom höjer sig.
 
Örebro
 
Örebro är nästan alltid roliga att tippa på, massor med mål och underhållande hockey får man se då dom visas. Jared Aulin, Patrick Yetman, Henrik Löwdahl, Marcus Weinstock, Thomas Mitell och Johan Wiklander, det är upplagt för fest i Örebro!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0