Djurgården

Ikväll har jag fått sett mitt Napoli som tyvärr klantade till sig i hemma matchen mot Torino. Man tog ledningen redan efter 6 minuter men i stopptid klantade Aronica till det ordentligt då han frispelade en Torino spelare som gjorde 1-1.
 
Napoli ligger nu trea och tappade på topplagen. Även om det bara skiljer 5 poäng till Juventus som leder tror jag fan chansen på ligan är körd redan nu trots att det bara spelats 11 omgångar eftersom Juventus går som tåget.
 
Efter den matchen var det dags för HockeyAllsvenskan och matchen mellan Malmö och Djurgården. Dessa forna storlag som inför omgången låg på 9:e och 10:e plats! Det är helt sinnessjukt att dom lagen ligger där men det visar ju också vilken enormt jämn och bra liga Allsvenskan är.
 
Första perioden blev ett sömnpiller och slutade också 0-0 men i andra perioden exploderade matchen och Malmö som vann perioden med 3-1. Djurgården kom sen ut som ett nytt lag i tredje perioden där dom reducerade och kvitterade. Matchen avgjordes på straffar där förre Luleå spelaren Mattias Persson avgjorde för Malmö. Persson som varit otroligt blek i inledningen av säsongen har nu kommit igång ordentligt.
 
Glömde ta upp en grej i förra inlägget. Jag är bedrövad över att inte folk tar sig till Coop Arena för att se Luleå Hockey spela, gång på gång så gapar det tomt i Coopen. Som förra matchen mot Rögle där man kan tycka att det borde i alla fall varit över 5000 med tanke på att det var lördags match och löningshelg samt att Luleå varit på bortaturne och att ett långt uppehåll väntar.
 
Det klagas mycket på att Luleå gör för lite mål, till och med jag kan klaga på det men det största problemet tycker jag ändå är att det ständigt gapar tomt i Coop Arena!
 
 
Resultat ikväll:
 
Malmö - Djurgården 4-3 PS
Karlskrona - Almtuna 4-2
Leksand - Södertälje 1-2 OT
Västerås - Oskarshamn 6-2
Örebro - Troja-Ljungby 3-4
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0