Inför Eurovision finalen

Ja det där gick ju inge bra för Sverige. Första gången nånsin som Sverige missat att ta sig till final. Men svenska folket får skylla sig själva, Annas låt var inte så speciellt bra. Fakirs låt hade garanterat gått till final.

Men jag fick då med mina favorit låtar till finalen och jag kommer att lägga mina röster på Moldavien och Belgien.

Jag tror att alla nordiska länder i finalen (Norge, Danmark och Island) kommer att komma topp 10.


Finalen


#
Land/Mitt betyg & Kommentar
Artist(er)
Låt titel
start nr 01 Azerbaijan 
Flag of Azerbaijan Betyg: 5

Komentar: Fantastik låt som växt enormt för mig, satte en tvåa första gången jag lyssnade på den, nu har jag en femma.


Safura
 
Drip Drop
 
start nr 02 Spanien 
Flag of Spain Betyg: 0

Kommentar: Värdelöst som vanligt av Spanien.


Daniel Diges
 
Algo Pequeñito (Something Tiny)
 
start nr 03 Norge 
Flag of Norway Betyg: 2

Kommentar: En ballad i mängden, varken bra eller dålig, kraftig pipa dock.


Didrik Solli-Tangen
My Heart Is Yours
start nr 04 Moldavien 
Flag of Moldova Betyg: 5

Kommentar: Grymt bra pop låt, gillar saxofon inslagen skarpt.


Sunstroke Project & Olia Tira Run Away
start nr 05 Cypern 
Flag of Cyprus Betyg: 1

Kommentar: Nä inge bra.


Jon Lilygreen & The Islanders
Life Looks Better In Spring
start nr 06 Bosnien & Herzegovina 
Flag of Bosnia & Herzegovina Betyg: 3

Kommentar: En bra pop låt.


Vukašin Brajić Thunder And Lightning
start nr 07 Belgien 
Flag of Belgium Betyg: 5


Kommentar: Riktigt bra ballad.


Tom Dice
Me And My Guitar
start nr 08 Serbien 
Flag of Serbia Betyg: 0

Kommentar: Fruktansvärt usel låt, fattar ingenting. Killen ser ut som en tjej och är grymt lik Carina Berg!


Milan Stanković
Ovo Je Balkan
start nr 09 Vitryssland 
Flag of Belarus Betyg: 1

Kommentar: Dålig Ballad.


3+2
Butterflies
start nr 10 Irland 
Flag of Ireland Betyg: 0

Kommentar: En ballad som jag faktiskt tyckte var ok i början men sen har den blivit så sjukt tråkig.


Niamh Kavanagh It's For You
start nr 11 Grekland 
Flag of Greece Betyg: 1

Kommentar: Ska man skratta eller gråta? Dom får ett poäng för deras (HO!)


Giorgos Alkaios & Friends
OPA
start nr 12 Storbritannien 
Flag of United Kingdom Betyg: 0

Kommentar: Årets skämt! Dom har försökt göra en bra pop låt men det har dom verkligen inte lyckats med. Sjukt pinsamt!


Josh
That Sounds Good To Me
start nr 13 Georgien 
Flag of Georgia Betyg: 2

Kommentar: En ballad i mängden, varken bra eller dålig.


Sofia Nizharadze
Shine
start nr 14 Turkiet 
Flag of Turkey Betyg: 5

Kommentar: Grym grym grym.


maNga
We Could Be The Same
start nr 15 Albanien 
Flag of Albania Betyg: 4

Kommentar: En väldigt bra pop låt.


Juliana Pasha
It's All About You
start nr 16 Island 
Flag of Iceland Betyg: 4

Kommentar: En super bra låt. Tyvärr har hon som sjunger aldeles för dålig utstrålning för att jag ska ge låten en femma.


Hera Björk
Je Ne Sais Quoi
start nr 17 Ukraina 
Flag of Ukraine Betyg: 1

Kommentar: En skrikande dålig ballad.


Alyosha Sweet People
start nr 18 Frankrike 
Flag of France Betyg: 1

Kommentar: Så uselt, han sjunger ale ale ale hela låten, ett poäng för att man rycks med i musiken.


Jessy Matador
Allez Olla Olé
start nr 19 Rumänien 
Flag of Romania Betyg: 3

Kommentar: En svag trea, refrängen är riktigt bra men allt annan är för dåligt för att jag ska ge mer än en trea.


Paula Seling & Ovi Playing With Fire
start nr 20 Ryssland 
Flag of Russia Betyg: 2

Kommentar: Ganska skön låt faktiskt, växte från en klar nolla till en tvåa.


Peter Nalitch & Friends
Lost And Forgotten
start nr 21 Armenien 
Flag of Armenia Betyg: 3

Kommentar: En bra pop låt av tjejen med det överlägsna längsta håret i tävlingen.


Eva Rivas
Apricot Stone
start nr 22 Tyskland 
Flag of Germany Betyg: 4

Kommentar: En låt som växt från en etta till en fyra, grymt härlig låt.


Lena
Satellite
start nr 23 Portugal 
Flag of Portugal Betyg: 2

Kommentar: En ballad i mängden, varken bra eller dålig.


Filipa Azevedo
Há Dias Assim
start nr 24 Israel 
Flag of Israel Betyg: 0

Kommentar: Nej fi fan va usel låt, dessutom klarar jag inte av det språket som många tycker är det vackraste språket i världen vilket jag inte fattar ett dugg av!


Harel Skaat
Milim
start nr 25 Danmark 
Flag of Denmark Betyg: 3

Kommentar: En bra schager dänga men inte mer.


Chanée & N'evergreen
In A Moment Like This

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0