Dubbel grattis Norge!

Storfavoriten Norge höll och han passade på att ta den mest överlägsna vinsten i Eurovision Song Contest historia. Det lär bli en jävla fest i Norge idag eftersom det ju även är deras nationaldag. Så här blev resultatet:



Det var ju faktiskt lite tråkigt att Norge var så sjukt överlägsna men samtidigt lite kul åxå. Redan efter första landet gett ut sina poäng förstod jag att Norge skulle vinna eftersom dom fick en 12:a av Spanien.

Personligen är jag jävligt nöjd med tävlingen! Jag la mina röster på 2 länder, 15 röster på Island och 10 på Azerbaijan och dom kom 2:a och 3:a! Det var för övrigt andra året irad som jag hade Island som mitt favorit land. Före finalen gav jag betyg på hur bra låtarna jag tyckte var och totalt delade jag ut 6 stycken 5:or och hela 4 av dom kom 1:a, 2:a, 3:a och 4:a! Helt otroligt!

Sverige då? Nä det blev som tidigare år, fiasko. Jävligt synd! Tycker Malena förtjänar så mycket mer som hon har slitit och så bra som hon var. Det man ska lyfta fram mest är att hon faktiskt kom på 4:e plats i semifinalen! Konstigt då att hon kom så pass dåligt i finalen då hon var bland dom populäraste i semifinalen.

Detta är nog den bästa Eurovision jag sett, massor med bra låtar och nästan alla låtar som var mina favoriter kom väldigt högt upp i resultatlistan.

Men va fan ska Sverige skicka som övriga Europa gillar? Comeback av ABBA borde ju ge lite röster =)

Nu längtar ja fan redan till nästa år. Ni få som läser detta måste ju tycka att jag är knäpp =) Men jag kan ju säga så mycket som att jag längtar mer till Luleå Hockeys premiär än nästa års Eurovision, så ni kan vara lugna =)



(bilderna från aftonbladet.se)


Kommentarer
Postat av: Daniel

Norge förtjänade att vinna!

De bästa låtarna låg i topp enligt mej!



Svenska låten hmm.. ja inget speciellt. Operadängor har man hört förr. Men tror Sweden klarar sig bra nästa år. Känner av revanschsuget i mitt grannland!

2009-05-20 @ 16:44:58
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0