U-21 EM

Nu har Sverige klivit in i EM turneringen som spelas på hemmaplan. Då jag såg vilka lag som var med i EM blev jag förvånad över 3 saker. 1: Det är bara 2 grupper, alltså 8 lag som är med. 2: Vart är alla stor nationer som Portugal, Frankrike, Holland och det finns ju andra bra nationer som Ryssland, Tjeckien mm. 3: Stor nationer lyckades inte kvalifisera sig till EM men det gjorde mindre fotbolls nationer som Sverige, Serbien, Vitryssland och Finland. Grymt överaskande tycker jag.

Jag såg fram emot denna turnering jätte mycket eftersom jag tror på våra tallanger och att jag inte tror dom spelar lika jävla tråkigt som a-laget gör i nästan varje match vilket inte är så konstigt med tanke på att sop lagerbäck är tränare för dom. Jag trodde Sveriges unga lag skulle spela en rolig och offensiv fotboll och oj så rätt jag hade! Sverige har i sin grupp Vitryssland, Italien och Serbien. Italien är tippade att vinna gruppen ganska enkelt medans det tippas att det står mellan Vitryssland och Sverige om vem som ska följa Italien till semifinal. Kvällens match var mot just Vitryssland och oj så jävla kul å se ett Svenskt fotbollslandslag spela offensivt! och dom gjorde det riktigt bra åxå! Vitryssland tog dock ledningen men sen var det Sverige för hela slanten och det blev till slut förkrossande 5-1 efter bla 3 mål av Marcus Berg! Det hade fan kunnat bli tvåsiffrigt med tanke på så många chanser Sverige skapade, fan om a-laget hade kunnat spela sån här glädjande anfallsfotboll. Underbart! Heja Sverige! Alltså Sverige U-21, inte sopjävla äckel lagerbäcks lag.



(Bild från aftonbladet.se)

Annnars då? Jag har köpt en "myggdödare" att ha utomhus, ska bli riktigt skönt att ha myggfritt på sin tomt hela livet om nu aparatjävuln funkar. svar kommer imorn eller på torsdag.

På midsommarafton blir det grillning och till å med lite sprit =) Anso och Ante ska komma sen väntar jag på svar från lite polare, är taggad som fan!! =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0