Underbar säsong

Jag har som aldrig riktigt sammanfattat säsongen för mitt kära Luleå. Det måste jag göra så jag kan läsa detta i framtiden och minnas säsongen. Eftersom jag är kass på att skriva blir den kort.

Inför denna säsong 2008/2009 så var Luleå riktigt jävla nederlagstippade, mer än vanligt. Alla så kallade experter tippade Luleå på kvalserieplats. Jag tppar alltid hur tabellen kommer att se ut och för första gången tippade jag Luleå utanför slutspel.

Det började ju fruktansvärt, Luleå låg hopplöst sist efter typ 12 omgångar och personligen var jag helt säker på att det skulle bli Kvalserien. Men sen hände nåt fantastiskt, Bartecko anslöt, Omark och Harju parades ihop och Luleå hade 13 raka matcher utan förlust tror jag det var. Vi ledde till och med serien vid jul. Vi kom på femte plats, bara nån vinst från att bli tvåa. I slutspelet blev motståndet Frölunda och första matchen krossades dom med 5-1 men sen tog drömmen slut och Frölunda vann fyra raka matcher och gick till semi.

Det man kommer minnas mest från denna säsong är Luleås fantastiska seriespel och att Luleå hade Elitseriens bästa duo i Omark och Harju trots att dom bara är 22 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0