Omark och Harju går till Ryssland

Då blev det klart, Omark och Harju väljer spel i Ryssland och Dynamo Moskva. Jag tycker dom gör helt rätt, nu får dom ca 10 miljoner kronor för en säsong. Hade tex Omark valt Edmonton och sedan blivit nerskickad till farmalaget hade lönen legat på 3000 kr i månaden. Har ingen som helst försåelse för varför inte Edmonton gav Omark max rookie lön, dom kan ju inte tro på han vilket jag inte heller har förståelse för, han har ju fan varit bästa spelaren i Elitserien och är bara 22 år! Jag tror Edmonton har gjort sitt största misstag nånsin, Omark lär spela i NHL inom några år och han kommer att vara en av dom bästa i ligan. Edmonton lär ångra sig fett att dom inte tog han då dom hade chansen. Tråkigt dock att man inte kommer att få se dom nå på tv, iofs har jag sett att Viasat sport visar lite från KHL, hoppas dom visar mycket Dynamo Moskva nästa säsong så man får se sina idoler på tv.

Tack för allt Omark och Harju! Speciellt Omark, jag tror aldrig att jag får se en sån bra spelare i Luleå igen, nånsin!  

Vilken jävla såpa det har blivit om tvillingarna Abbotts vara eller inte vara i Luleå, sen ryktet dykt upp på norrans blogg att Abbotts är klara för Luleå och att Osten sagt att Omarks och Harjus erskättare redan är klara så har det pågått en vild diskusion på svenskafans. Förhoppningsvis får vi svaret imorgonkväll efter kvalseriens sista omgång och förhoppningsvis är ryktet sant och Abbotts spelar i Luleå nästa säsong.

Ikväll kan Färjestad säkra guldet, det tror jag dom gör åxå, jag tippar att matchen rinner iväg och Färjestad vinner med 6-1.



(Bild från nsd.se)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0