Omark, Grillning och Smallis

Linus Omark, vilken kung! I torsdags mot Tjeckien var han bäste svensk på plan, då lirade han med Harju och Zackrisson, den trion var åxå den bästa svenska kedjan. Det blev dock inget mål för dom, istället sänkte Jagr Sverige med ett 2-1 mål i spel 5 mot 3 i slutet av matchen. I gårdagens match mot Finland fick Omark och Harju en ny lekkamrat i Thörnberg och det klickade direkt, Åter igen så var den kedjan Sveriges bästa och åter igen var Omark bäst på plan. Omark noterades för 3 assist och Harju för 1 mål och 1 assist, Sverige vann med 5-4 efter förlängning. Det är ju helt otroligt vilken utveckling duon har haft alltså! Dom kan fan bli hur bra som helst. Idag är det sista matchen före vm, inte kan väl Omark bli bäste svensk 3 matcher irad?


(bild från hockeykanalen.se)


Igår hade jag grillning med polarna, det var nära ett fiasko. Kova köpte missbildade strips och gasolen i grillen tog slut. Men det visade sig att stripsen faktiskt var rätt goda och grillmästarn Magen hann precis grilla klart köttet innnan grillen dog helt. Efter grillningen såg vi FA Cupens semifinal mellan Arsenal och Chelsea, andra åttondelsmatchen mellan Washington och Rangers och Robinson. Det gick åt helvete för mitt och Magens Arsenal, Drogba gjorde 2-1 för Chelsea med bara några minuter kvar av matchen och då utbröts det ett jubel från Zigges käft som konstigt nog håller på Chelsea =) Hockeyn då? Ja där gick det också åt helvete för det lag jag håller på, Washington hade sjukt svårt att skapa nåt och Rangers spelade ett grymt försvarsspel. Det var fan den tråkigaste hockeymatch jag sett på länge, men man får väl glädjas åt Lunkan som höll nollan. Under hela kvällen var det en rejäl fisfest, helvetes va dom prutta, många var nog tvungna att byta kalingar då dom kom hem =)


(bild från aftonbladet.se)


Smallis då? Ja det går åxå åt helvete =) Det gick ju riktigt jävla dåligt i slutet av förra smallis säsongen, så dåligt att jag var nära att tappa en solklar ledning. Denna smallis säsong har startat lika dåligt som den förra slutade. Men inatt gick det faktiskt hyffsat och det får jag tacka Savard för, han gjorde hela 4 poäng när Boston krossade Montreal. Men jag ligger ändå bara på 14:e plats av 16 lag, det är ju inte jätte mycke som skiljer till toppen men jag tror ändå att jag kommer göra som Tisco gjorde förra smallis säsongen, dvs en total fiasko säsong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0