Skidskytte

I herrarnas jaktstart gick Björn Ferry ut som 9:a, Han gjorde ett mycket bra lopp och avanserade till en 5:e plats med endast en bom. Mattias Nilsson verkar ha fått ordning på sitt skytte, han bommade bara två skott och gick från 44:a till 24:a. Svendsen tog guldet efter en spurtduell mot Björndalen.

Resultat:

1. Emil Hegle Svendsen, Norge
2. Ole Einar Björndalen, Norge
3. Christoph Sumann, Österrike

5. Björn Ferry, Sverige
24. Mattias Nilsson, Sverige
38. Carl-Johan Bergman, Sverige
39. David Ekholm, Sverige



I damernas jaktstart gick ACO ut som 3:a men med fyra bom kunde hon inte hålla sin placering, hon slutade på 6:e plats. Neuner som gick ut som 4:a bommade bara två skott och då kan ingen annan utmana henne, hon tog guldet med ca 30 sekunders marginal. Åsså var det kampen mellan Jonsson och Wilhelm om den totala världscupen. Dom startade som 19:e och 20:e tjej och kom till första skyttet samtidigt, Jonsson sköt fullt och Wilhelm bomma två skott. Stor fördel Jonsson alltså inför andra skyttet. Där bommade Jonsson ett skott men det gjorde även Wilhem så det var fortfarande fördel Jonsson. Men hipps vipps så var Willhelm förbi Jonsson då hon sköt fullt i tredje skyttet samtidigt som Jonsson bommade två skott. Men i sista skyttet svängde det igen, Wilhelm drog på sig två bom medans Jonsson sköt fullt. I mål var Jonsson 16:e tjej och Wilhelm 19:e. Bara en tävling återstår nu och Wilhelm leder med 16 poäng, vilken jävla rysare det kommer att bli! Hur det än går så Har Jonsson gjort en fantastisk säsong! Vem hade trott att hon skulle vara med å slåss om världscupsegern? inte många iaf, inte ens hon själv.
 
Det svider som fan men tyvärr kommer jag att missa tävlingen eftersom jag flyger till Göteborg imorn för min handoperation. För ungefär ett halvår sen opererade jag högerarmen för att få tricepsfunktion, det blev lyckat och nu ska jag alltså få ett tumgrepp på samma arm. Jag kommer att ha gips/skena i tre månader men det kommer det lätt att vara värt eftersom det kommer förhoppningvis göra allt mycket enklare. 4 månader efter OP då jag får börja belasta/träna handen kommer det att bli hårdkörning med allt. Styrketräning, boxning, förflyttningar, av å på klädning mm.

 Resultat:

1. Magdalena Neuner, Tyskland
2. Michela Ponza, Italien
3. Marie Dorin, Frankrike

6. Anna-Carin Olofsson-Zidek, Sverige
16. Helena Jonsson, Sverige
38. Anna-Maria Nilsson, Sverige
42. Sofia Domeij, Sverige



(Bilderna från Aftonbladet.se)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0