Inför Eurovision song contest, finalen!

Sådär ja! Norge och Danmark tog sig till final efter gårdagens andra semifinal och det innebar att alla nordiska länderna tog sig till final, kul!
Så här ser startordningen ut i lördagens final. Jag har gett länderna betyg så som jag tycker, betygen är 0 till 5 och dom är bakom ländernas flaggor.

#Representing countryPerformer(s)Song title
01Lithuania Flag of Lithuania 1Sasha SonLove
02Israel Flag of Israel 0Noa & Mira Awad There Must Be Another Way
03France Flag of France 0Patricia Kaas  Et S'il Fallait Le Faire
04Sweden Flag of Sweden 4Malena Ernman La Voix
05Croatia Flag of Croatia 0Igor Cukrov feat. Andrea  Lijepa Tena
06Portugal Flag of Portugal 1Flor-de-lis Todas As Ruas Do Amor
07Iceland Flag of Iceland 5Yohanna Is It True?
08Greece Flag of Greece 2Sakis RouvasThis Is Our Night
09Armenia Flag of Armenia 5Inga & Anush Jan Jan
10Russia Flag of Russia 2Anastasia Prikhodko Mamo 
11Azerbaijan Flag of Azerbaijan 5AySel & Arash Always 
12Bosnia & Herzegovina Flag of Bosnia & Herzegovina 2Regina Bistra Voda
13Moldova Flag of Moldova 2Nelly Ciobanu Hora Din Moldova
14Malta Flag of Malta 1Chiara What If We
15Estonia Flag of Estonia 2Urban Symphony Rändajad
16Denmark Flag of Denmark 4Brinck Believe Again
17Germany Flag of Germany 2Alex Swings Oscar Sings!  Miss Kiss Kiss Bang
18Turkey Flag of Turkey 5Hadise Düm Tek Tek 
19Albania Flag of Albania 4Kejsi Tola Carry Me In Your Dreams
20Norway Flag of Norway 5Alexander Rybak Fairytale 
21Ukraine Flag of Ukraine 4Svetlana Loboda Be my Valentine!
22Romania Flag of Romania 4Elena The Balkan Girls
23United Kingdom Flag of United Kingdom 1Jade Ewen It's My Time
24Finland Flag of Finland 5Waldo's People Lose Control
25Spain Flag of Spain 4Soraya  The Night Is For Me

Jag ska försöka ge mig på vad jag tror Sverige kommer ge ut för poäng.

Norge 12
Azerbaijan 10
Bosnien 8
Island 7
Finland 6
Turkiet 5
Danmark 4
Grekland 3
Ukraina 2
Albanien 1

Jag kommer att lägga mina röster på Island och Azerbaijan.

Kommentarer
Postat av: L

grymt att det finns fler hockey / eurovision nördar haha =p

2009-05-15 @ 18:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0