VM 2013

Måste bara skriva lite om hockey VM 2013 så jag själv kommer ihåg vad som hände. Sverige kom till hemma VM med bara några NHL spelare och enligt mig ett dåligt lag. Bland annat så petades Omark vilket för mig var ett grovt tjänstefel med tanke på vilka andra spelare som kom med i VM truppen. Sverige började åxå VM riktigt dåligt och hade det inte varit för att våra målvakter storspelat tror jag inte ens att Sverige hade tagit sig till kvartsfinal. Sen kom vändningen och den kom då bröderna sedin joinade truppen till sista gruppspels matchen mot Danmark som Sedinarna vann på egen hand. Ska åxå sägas att Sverige var säms i hela VM i PP fram till att sedinarna kom och helt plötsligt hade Sverige bäst PP av alla lag. I kvarten väntade tuffast tänkbara motstånd i ett rejält stjärnspäckat Kanada som Sverige otroligt nog vann! Vinsten kom efter straffar och det lär man väl aldrig glömma då Fredrik Pettersson i en avgörande straff drar iväg ett rykande slagskott som satt så fint! I semifinalen kunde Finland ganska enkelt besegras med 3-0. I finalen ställdes Sverige mot ett imponerande Schweiz som otroligt nog vunnit alla gruppspelsmatcher och slagit ut Tjeckien samt USA i kvart respektive semi. Schweiz började finalen otroligt bra, gjorde 1-0 och ledde skottstatistiken med 8-0 men Sverige gjorde mål på första skottet på mål och sen 2-1 i perioden. Sverige tar över matchen och vinner till slut med 5-1. VM guld! Tänk vilken skillnad 2 spelare kan göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0