Äntligen slutspel!

Ja då var det äntligen dags för slutspel och det blev lite överaskande för mig Frölunda som står för motståndet.
 
Jag vaknade upp med ett leende idag och ett nervöst pirr i magen. Det här med nervösitet under matcherna har dom tre sista säsongerna varit helt annorlunda jämfört med dom ca 10 åren före Rönkens ankomst. Innan Rönkens ankomst då Luleå ofta spelade om plats 6-12 var man riktigt nervös varenda jävla match för en liten förlust innebar en placering under slutspels eller kvalserie strecket. Men som sagt dom tre sista åren då Luleå varit ett topplag har man faktiskt kunna njuta mycket mer av matcherna utan att vara så jävla nervös eftersom Luleå faktiskt har råd att förlora utan att hamna under strecken. Visst har man varit nervös någon match då vi ledat med ett mål och några minuter återstår men inte på samma sätt som det var för 3-10 år sen då varje match var på liv och död.
 
MEN nu är det slutspel och då kommer man vara nervös varenda sekund som spelas! Man kommer att vara nervös före matcherna. Till och med nu när jag skriver känner jag att det pirrar lite i magen.
 
Frölunda står som sagt för motståndet och jag ser redan nu framför mig hur förbannad man kommer vara på Joel Lundqvist som kommer att prata med domarna hela tiden. Förbannad kommer man säkert också vara på domarna som det käns hatar Luleå Hockey. Man är ju säkert väldigt enögd men det känns ju som att Luleå oftast har domarna emot sig.
 
Det kommer förmodligen bli stenhårda matcher, många 1-2 eller 2-1 matcher tror jag vi får se.
 
MEN FAN! BUCKLAN SKA BARA HEM TILL LULEÅ!! Det var alldeles för länge sen den var på plats där den hör hemma!
 
Som vanligt är jag utåt sett super pessimist som tror på förlust redan i kvarten men innerst inne är jag helt säker på att LHF tar guldet, jag tror och hoppas på mitt inre. Det yttre kan dra åt helvete.
 
Ska ge mig på ett tips på hur slutspelet kommer bli.
 
Skellefteå - Brynäs 4-0
Färjestad - Modo 4-1
Luleå - Frölunda 4-2
HV71 - Linköping 4-2
 
Vilket ger:
 
Skellefteå - HV71 4-2
Färjestad - Luleå 3-4
 
Vilket ger:
 
Skellefteå - Luleå 3-4
 
SM GULD!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0