Till min kära sambo

Måste bara lägga upp detta som http://battrehockey.wordpress.com/ skrivit om. Så roligt men ändå så sant.
 

Från och med torsdag klockan 19 kommer en del förändringar i vardagen att inträffa… Då kommer jag stundtals att vara mer frånvarande än tidigare, då kommer jag att vara svårare att nå, då kommer jag att vara lite lättretlig och kanske lite sur ibland men oftast lite småhappy, kanske tom med lite extra “kramsjuk”…

Om det skriks och jublas från mitt hörn i världen så bli inte rädd. Det är bara mål. Om det svärs och du hör en del nya ord är det ok. Bara någon domare som fått spel och behöver en norrländsk harang… Om det är tyst så är det värst, då ligger vi under och jag behöver något att avreagera mig på. Ett tips, håll dig undan, det kan ju komma något flygande… Nu är jag ju ganska lugn av mig men man vet ju aldrig…

Vill du något så passa gärna på i pauserna, dom är 18 minuter långa och du märker dom på mitt fokus som då riktas mot datorn istället för TV:n. Statistik ska tas in, repriser ska kollas så jag kan inte garantera bra svar, men det är mer “safe” att prova då… Den första kommer ca 19.35 lite beroende på första nedsläpp… Chansa INTE…

En pilsner är som balsam för själen, men ställ den på bordet, knappt armlängs avstånd. Inga garantier för att en utsträckt hand tar emot den då det mitt i den rörelsen kan behöva jublas en del. Och alkoholmissbruk sysslar vi ju inte med…

Mackan… Alltså inte vår son, utan ett “eventuellt” kaloriintag kan behövas. Tackar på förhand. Med fördel i andra perioden, ställs bredvid den andra pilsnern… Ost & skinka duger… 2…

När matchen är slut kan jag beroende på resultatet var på olika humör. Båda leder till olika form av avkoppling. Seger och du kan säkert dra nytta av det. Torsk och du sover förmodligen hellre ensam…

På morgonen dagen efter är tidningen MIN… I alla fall sporten. Prova inte ens…

Ska du planera något kan jag rekommendera den här siten... Det är Luleå Hockeys spelschema och kan komma att utökas med andra matcher. Dom hittar du här…

Och om du undrar om jag fortfarande älskar dig så är svaret ja och kommer i vår strax efter att finalen är klar. Om DU fortfarande älskar mig då…???

Visst ja. Vi har den här säsongen även European trophy, VM och en del andra matcher…

Puss…


Kommentarer
Postat av: Lasse

Kul att det uppskattas. Den var kul att skriva en gång i tiden...

Ha det gott.

2012-09-13 @ 13:47:49
URL: http://battrehockey.wordpress.com
Postat av: Lasse

Kul att det uppskattas. Den var kul att skriva en gång i tiden...

Ha det gott.

2012-09-13 @ 23:31:58
URL: http://battrehockey.wordpress.com
Postat av: Anonym

Haha så jävla klockren, gillar det skarpt och stämmer otäckt bra ju.

2012-09-14 @ 10:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0