NHL spelare till Allsvenskan

Jag lackar fan ur på Allsvenskans kovändning om att man ska få skriva korttidskontakt med NHL spelare.
 
Det förstör så mycket mer än vad det hjälper. Alla 14 klubbar har jobbat stenhårt med att få till en så slagkraftig trupp som möjligt och nu helt plötsligt börjar ett lotteri, ja så ser jag det som. Ett lotteri om vem som vinner mest och bäst. Han går gratis dit, företaget går in med cash dit för att den ska kunna spela där. Tänk då om det blir lockout hela säsongen och NHL spelare stannar i Allsvenskan resten av säsongen? Snacka orättvis Kvalserien då kommer att bli då förmodligen dom Allsvenska laget har mycket bättre spelare än dom lagen i Elitserien som kommit sist och inte fått lov att värva NHL spelare.
 
Allsvenskan är Sveriges bästa utvecklingsliga och då menar jag inte bara för unga spelare utan även för spelare som är lite äldre men fortfarande har god utvecklingspotensial (late bloomers), hur många av dessa kommer att få stå åt sidan? Självklart flera stycken. Detta är inte bra alls för svensk hockey.
 
Ja är också orolig att Hockeyligan ändrar sig, det skulle ju vara en mardröm för Luleå Hockey. Luleå som har jobbat så hårt och gjort det fantastiskt bra att på bara några år bli en toppklubb i Elitserien igen.
LHF har ju uttalat att man ej kommer att ta in några spelare på korttidskontrakt och det tycker jag är helt rätt, vi har ett fullt lag som dessutom är bra. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0