Gott och blandat

Jag har precis klippt ihop det bästa från Cmores sändning av derbyt igår mellan Luleå och Skellefteå, titta och njut!!
http://www.youtube.com/watch?v=3nOf115srK8&feature=youtu.be
 
Skönt ändå att läsa i tidningarna idag om att det inte verkar vara så allvarligt med Klasen, han väntas vila i någon vecka sen borde han vara klar för spel. Antar då att Sandell gör comeback på torsdag och tar Klasens plats, ska bli riktigt intressant att se Sandell spela.
 
Idag har jag sett ännu en Allsvensk match, denna gång var det Karlskrona - Örebro. Jag fick se en riktigt bra och underhållande hockeymatch som var väldigt jämn. Örebro vann med med 2-3 efter ett mål sent i tredje perioden. Nykomlingen Karlskrona förlorade sin andra match men man visade ändå att man hör hemma i Allsvenskan då man spelade bra och kunde lika gärna vunnit matchen.
 
Karlskrona spelaren Niklas Johansson gjorde ett mål andra matchen irad. Niklas som spelade i Munksund som ungdom, jag kommer ihåg då vi spelade mot dom. Niklas var riktigt bra och det var även hela laget, Munksund var ett av dom bästa laget i Sverige i den ålderklassen på den tiden (1985 kullen).
 
Allsvenskan visar sig vara en riktigt bra och jämn liga, det visade sig när Karlskrona spelar bra både mot Leksand och Örebro, att Troja-Ljungby slår Djurgården och att Asplöven vinner över Leksand!
 
AIK och Färjestad förlorade sina första matcher efter förlängning. Ikväll möttes dom på Hovet och även idag spelade lagen oavgjort efter full tid. AIK blev det lag som tog sin andra raka enpoängare då FBK avgjorde i sudden.
 
Napoli tog sin tredje raka serie a seger då man slog Parma på hemmaplan med 3-1, riktigt kul! Hoppas verkligen mitt Napoli kan vara med och kriga om seriesegern denna säsong.
 
Avslutar med denna läckra bild som Luleåfans satt som omslagsbild på sin Facebook sida.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0