Asplöven fortsätter att skrälla

Ja igår var det en historisk händelse i Happaranda, det var första gången någonsin Asplöven sändes på tv och första gången tv kom till Happaranda och sände en hockeymatch. Malmö öppnade bäst men Asplöven jobbade sig in i matchen och gjorde också 1-0 som var ställningen efter första perioden. I andra dominerar Asplöven fullständigt och borde ha gjort ett par tre mål men effektiviteten saknades. I tredje jagade Malmö en kvittering men skapade väldigt få chanser och Asplöven kunde ganska enkelt hålla ut och ta en grymt stark seger.
 
Det är så fantastiskt kul att se och jag är så imponerad av hur Asplöven startat säsongen, tre segrar på fem matcher och då har man redan mött storlagen Leksand, Örebro och Malmö. Nu reser laget söderut efter fyra raka hemmamatcher så jag hoppas att dom tar med sig spelet dom har på hemmaplan även på bortaplan.
 
Om det inte hade varit för invasionen av NHL spelare tror jag att Asplöven hade haft en bra chans på att till och med ta sig till Playoff spelet till Kvalserien. Men man kommer att få möta så individuellt skickliga spelare så det kommer att bli för svårt.
 
Efter hockeyn zappade jag till matchen mellan Napoli och Lazio, Napoli vann med hela 3-0 så det blev en riktigt bra sportkväll för mig. Cavani gjorde alla tre mål dessutom missade han en straff. Lazio tog dock ledningen med 0-1 som domaren sedan dömde bort men först efter att Klose gått fram till domaren och erkänt att han gjorde målet med hjälp av handen, hatten av för Klose! Jag trodde inte att sån ärlighet fanns bland idrottare.
 
Strax rullar man mot Luleå och Coop Arena för att se matchen mellan Luleå och Frölunda.
 
Resultat igår:
 
Karlskrona - Tingsryd 2-4
Asplöven - Malmö 1-0
 

Kommentarer
Postat av: Vistbäckarna

3-2
cam

2012-09-27 @ 18:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0