Fullmatad söndag

Ja idag var det en fullmatad söndag med massor med intressanta matcher, för många för att se alla man ville se. Jag började dock dagen med att se en film sen såg jag faktiskt andra halvlek av toppmatchen i Holländska ligan mellan Feyenoord och Ajax, det var väldigt underhållande fotboll. Matchen slutade 2-2 efter ett sent och jävligt snyggt kvitteringsmål av hemmalaget.
 
Sen rullade sportsöndagen på med derbyt mellan Everton och Liverpool där det blev en galen första halvlek där bortalagen Liverpool gjorde både 0-1 och 0-2 men Everton kom tillbaka och gjorde även dom två mål. Andra halvlek blev inte lika underhållande och det blev heller inget mål så matchen slutade oavgjort 2-2.
 
Sen var det dags för toppmötet mellan Chelsea och äckel Manchester Unided som också blev rätt så galen. United gjorde precis som Liverpool, 0-1 och 0-2 sen gjorde Chelsea som Everton, 1-2 och 2-2. Tyvärr åkte sen Chelsea på 2 (!!) röda kort och då kunde äckel United avgöra med ett 2-3 mål.
 
Hann även med och se lite HockeyAllsvenkan, matchen mellan Troja-Ljunby och Västerås där Västerås till slut kunde vinna med 2-3 efter en dramatisk avslutning.
 
Asplöven spelade ju också ikväll. Örebro besökte Arena Polarica. Asplöven som hade sina två bästa forwards borta gjorde tog en hedersam fölust efter en målrik match som slutade med bortaseger 4-5.
 
Nu ska jag ta mig tillbaka till teven för att gotta mig i lite mera fotboll och hålla ett öga hur det går för Napoli.
 
Resultat ikväll:
 
AIK - Frölunda 3-6
 
Asplöven - Örebro 4-5
Troja-Ljungby - Västerås 2-3
Tingsryd - Leksand 2-1 OT
Almtuna - Karlskoga 4-2
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0