Bragden i Berlin

Jag valde att bojkotta fotbollsmatchen mellan Tyskland och Sverige, istället för det såg jag HockeyAllsvenskan och matchen mellan Tingsryd och Mora eftersom jag visste att Sverige skulle få dyngstryk av Tyskarna. Jag sa att då jag slog över till fotbollen efter att ha sett hockeyn skulle det stå 3-0 till Tyskarna, och mycket riktigt hade jag helt rätt! Men det som sen hände i andra halvlek är ett historiskt ögonblick. Tyskarna gör 4-0 men sen vänder Sverige alltså till 4-4! Det är så sjukt overkligt, först för att det är fotboll där det inte ofta händer men sånna ras. Sen att det var mot just Tyskland på bortaplan, ett av dom absolut bästa lagen i världen!
 
Då Sverige gjorde 4-1 ryckte man lite på axeln och tyckte det var kul att Zlatan gjorde mål. Då Sverige gjorde 4-2 skrattade jag faktiskt. Då Sverige gjorde 4-3 trodde jag inte riktigt att det var sant, vad händer liksom? Och då kvitteringen kom utbröts ett jubel, bragd var det första man tänkte på, omöjligt det andra för det ska bara inte gå att göra 4 mål borta mot Tyskland speciellt då man legat under med 4-0!
 
Sverige visade ju faktiskt att man verkligen kan spela fotboll, synd att det händer allt för sällan bara.
 
Det var mycket Luleå igår i dom två matcher som spelades i Allsvenskan igår. Petter Nillson, Kim Karlsson, Henri Snäll och Dean Kukans Tingsryd tog emot Mora och Asplöven med Daniel Mannberg tog emot Mikael Lidhammars Oskarshamn. Båda "Luleå" lagen knep en poäng.
 
I Elitserien spelades bara en match och det blev en jätteskräll, Timrå utklassade Linköping på bortaplan med 1-5!
 
Ikväll är det äntligen match igen, det var ju match senast i lördags men känns som en evighet. Om inte Luleå får till anfallspelet så kommer det att bli en ny förlust ikväll mot Modo.
 
 
Resultat igår:
 
 
 
Linköping - Timrå 1-5
 
Tingsryd - Mora 1-2 PS
Asplöven - Oskarshamn 5-6 OT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0