Melodifestivalen, finalen!



Imorgon lördag är det dags för finalen i melodifestivalen, platsen är Globen och iår tycker jag det är ovanligt många bra låtar i finalen. Dessutom har det åkt ut några riktigt bra låtar från deltävlingarna.

Nu ska jag ranka låtarna enligt mitt tycke och vad jag tror om deras chanser i Eurovision.

1.

H.E.A.T - 1000 Miles.

Mycket bra rocklåt och en riktigt bra sångare. Den ligger 6:a på rix topp 6 kl 6 just nu. Rock brukar vara populärt i Eurovision så jag tror dom skulle ha bra chans på en topp tio placering.

2.

E.M.D - Baby Goodbye

Jag gillar E.M.Ds musik och den här låten är grymt bra. Den ligger 1:a på rix topp 6 kl 6 just nu. Tror faktiskt att denna låt också skulle ha en hyffsad chans på en bra placering i Eurovision.

3.

Måns Zelmelöw - Hope & Glory

Samma här, jag gillar hans musik och det här är en riktigt bra schlager låt. Den ligger 2:a på rix topp 6 kl 6 just nu. Just för att det är är grym schlagerlåt så tror jag inte att den skulle gå hem alls i Eurovision, schlager låtar får inga röster i Eurovision längre.

4.

Agnes - Love Love Love

Tycker om Agnes musik också och den här låten är hur skön som helst och hon är ju inte helt fel att titta på heller. Tror inte hon skulle ha nån bra chans i Eurovision, jag tror att övriga Europa kan tycka att låten är för tam och vanlig.

5.

Malena Ernman - La Voix

Jag hatar verkligen opera men det känns inte som det här är riktigt opera, jag tycker faktiskt låten är riktigt jävla cool. Jag tror Malena har en jätte bra chans att komma topp 5 i Eurovision, den här låten sticker verkligen ut, och det måste en låt göra för att vinna Eurovision.

6.

Emilia - You´re My World

Den här låter är grymt skön, den har som ett bra.....ja vette fan, men jag diggar den. Lite samma som Agnes här, den sticker inte ut i mängden så chansen på en bra placering i Eurovision tror jag inte är stor.

7.

Molly Sanden - Så vill Stjärnorna

En riktigt behaglig ballad och en riktigt behaglig röst, låten växer mer och mer för varje gång man lyssnar på den. Åsså är hon ju grymt söt också. Dock så tror jag chanserna till en bra placering i Eurovision är väldigt små.

8. 

Alcazar - Stay The Night

En helt okey partylåt men jag tycker inte tjejerna sjunger så bra åsså är låten lite väl enformig. Men chansen i Eurovision tror jag är hyffsade, just för att den är enformig så fastnar den lätt på hjärnan.

9.

Sara Dawn Finer - Moving On

Det är en bra ballad men man väntar under hela låten att den ska ta ordentlig fart men den gör aldrig det tyvärr. Jag tror inte att den chans på nån bra placering i Eurovision, Tror att den glöms bort bland alla andra ballader.

10.

Sofia - Alla

Den har låten tycker jag inte alls om, den är ju inte katastofal men långt ifrån bra. Hon kom till final tack vare den internationella juryn och det kan jag garantera till 100 % att det var bara för att hon sjöng på Grekiska. Hon försvinner nog i mängden i Eurovison men hon kan få många röster med tanke på att hon sjunger på Grekiska.

11.

Caroline AF Ugglas - Snälla Snälla

Ojoj så fruktansvärt hemsk låt. Jag tycker den är så jävla usel så jag vet inte vars jag ska ta vägen. Och jag har ingen förståelse alls på dom som tycker att den är bra, ändå är hon populärast i Aftonbladets röstning. Hon har säker bra chans i Eurovision eftersom låter är sjukt dålig och annorlunda, brukar ju ofta vara några udda och usla låtar i topp


Jag kommer att lägga mina röster på H.E.A.T, E.M.D, dom låtarna är bäst. Sen kommer jag också lägga några röster på Malena eftersom jag tror att hon har bra chans i Eurovision.

(Bilderna är från Svt.se)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

OJ vad vi tycker olika! Men du kan ju faktiskt inte säga att schlager inte går hem. Det beror helt på låten, Hero var populär, det var hennes utstyrsel och smink som sänkte populariteten. Carola kom ju femma (eller nåt runt där) och Lena PH kom väl fyra. Schlager går hem om Europa gillar låten i sig.



Min personliga favorit är Alcazar. Jag gillar också Sarah Dawn Finer och Molly Sandén. Av dom får vem som helst vinna, men jag vill inte se Caroline af Ugglas i Moskva...

2009-03-13 @ 16:26:20
URL: http://bspot.blogg.se/
Postat av: Rebecca

sv: Det beror ju helt på, lite tråkigt kanske, men betydligt färre bråk och inga krig ju =P

2009-03-13 @ 20:12:16
URL: http://bspot.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Hittade dig genom facebook, och jag håller med dig, precis så jag vill vinnar listan ska se ut ikväll:)

Äntligen en som fattar;)Hoppas svenska folket vågar rösta på Heat.

EMD´s låt är bra, sätter sig. Måns är snygg och låten är helt okej:)

Sedan skiter jag i vart dom andra kommer, är bara bland dom tre jag vill ha en vinnare

2009-03-14 @ 10:37:55
URL: http://www.alexzandra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0