Intervju med Linus Omark

Du gjorde en bra säsong ifjol och många trodde att du skulle ta ytterligare ett kliv till denna säsong men få trodde nog att du skulle vara så här bra, vad trodde du själv och hur förklarar du denna enorma utveckling?
 
- Jag har alltid trott på mig själv, jag visste att jag skulle ta ett steg till men trodde inte heller att det skulle gå så här bra som det gjort.
Förklaringen är att jag tränat hårt och haft viljan att blit bättre och bättre, sen tittar jag en hel på andra spelare som är bra.
 
Vad har LuleåFans betytt för dig personligen och för laget?

- Både för mig och laget så betyder dom jätte mycket, dom stöttar oss både när det går bra och dåligt. Publiken och luleåfans är en extra utespelare. 
 
Vilken hejaramsa tycker du bäst om?

- Vet inte riktigt, men dom flesta är bra!
 
 Vilken arena i Sverige spelar du helst i förutom COOP?
 
- Scandinavium.
 
 Vem delar du rum med på bortaresorna?

- Viktor Lidgren. 
 
 Vem/vilka i laget umgås du mest med privat?

- Jag umgås mest med Harju, Lidhammar, Olsson, Ejdepalm och Lavander.
 
Vad är ditt bästa hockeyminne?

- Jvm hittils , men jag hoppas det kommer mera och bättre!
 
Nästan alla så kallade experter tippade Luleå på kvalserieplats, var det nåt ni blev extra taggade av och är ni själva förvånade att ni har gått så bra?

- Ja man blir lite extra taggad, man vill visa att dom har fel. Jag är inte jätteförvånad men trodde kanske inte att vi skulle ligga 2:a när det återstår 3 omgångar.
 
Jag tror att du kommer göra succe i nhl bara du får förtroende från tränare och
ledare, tänker du nåt på nhl eller är det bara Luleå som gäller just nu?


- Tack jag hoppas du har rätt. Klart man tänker på nästa år, man är ju bara mänsklig. Men man försöker lägga bort sånt där så bra det går. Vi ska ju vinna sm-guld innan man ska lämna luleå.
 
Om/när du kommer tillbaka till Sverige kan du tänka dig spela i nåt annat
elitserie lag eller är det Luleå som gäller då?

- Svårt att säga?! Luleå ligger närmast hjärtat men det finns ju andra saker som ska spela in.
 
 Slutligen, har du nån hälsning att skicka till fansen?

- Fortsätt stötta oss så kommer vi gå långt!



(Bilden är från Aftonbladet.se)


Stort tack till Linus som ställde upp på denna lilla intervju.

Kommentarer
Postat av: ecke

när ska du intervjua mig då:)?

2009-02-21 @ 22:37:10
Postat av: Zelo

Kul läsning, följ gärna upp med fler intervjuer.

Postat av: Mange

Svikare om han gar till annat lag...ska han bli en moneyplayer???(!)(!)(!)

2009-02-23 @ 02:35:55
Postat av: Mange

...menar den dagen han flyttar tillbaka till ES

2009-02-23 @ 02:36:25
Postat av: David

Sm-guldet är vårat!

2009-02-23 @ 23:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0