Salavat Yulaev - Luleå 3-2

Det blev förlust i sista matchen av clas olsson cupen mot Ryska seriesegrarna Salavat Yulaev. I andra perioden surade ryssarna till ordentligt och drog på sig massor av utvisningar. Luleå fick spela 5 mot 3 i ca 7 min! Men dom lyckades inte näta, knappt skapa en chans. Då det var 1 minut kvar och Luleå låg under med 3-2 stoppar Rograrna in fjärdefemman som varit Luleås sämsta i matchen. Självklart skapades inga chanser på den minuten. Förstår inte hur Rograrna tänkte där? Visst det är bara en träningsmatch men va fan man måste ju vilja vinna!!

Salavat Yulaev - Luleå 3-2
(1-1, 0-1, 2-0)

Första perioden (first period):
0-1 (9.24) Pär Arlbrandt (Niklas Olausson, Johan Fransson)
1-1 (16.33) Mikhail Grigorev (Vitaly Proshkin, Sergey Zinoviev)

Andra perioden (second period):
1-2 (8.03) Cam Abbott (Robin Olsson)

Tredje perioden (third period):
2-2 (14.20) Vladimir Antipov (Utan Assist)
3-2 (17.36) Konstantin Koltsov (Vladimir Antipov)

Skott (shots): 31-35 (14-9, 6-15, 11-9)
Utvisningar (penaltys): Salavat: 11x2 min + 2+10 min + 5+20 min,
LHF: 7x2 min



Resan hem från Leksand gick bra, vi var hemma kring 1 igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0