Leksand, Here we come!

Nu var det jävligt länge sen man skrev nå här. Det är ju så lite sport på sommaren så det finns ju inte så mycket att skriva om. Mest intressant i sommar har ju självklart Luleå Hockeys silly season varit. Men nu börjar det pumpa sport då hockeyn och fotbollen drar igång snart så då kommer bloggen uppdateras iaf flera gånger i veckan. Självklart är jag på plats för att se Luleås första matcher för säsongen. Jag, Anso och Ante drar iväg till Leksand tidigt imorn. Ska bli jävligt kul att få komma iväg å göra nåt roligt efter ett jobbigt år. Säsongens första uppställning är släppt och så här ser den ut i mötet mot Leksand imorgon kl 20.00.

Målvakt: Mattias Modig (Anders Nilsson).
Förstafemman: Jan Sandström, Kristofer Berglund-Cam Abbott, Chris Abbott, Mats Lavander.
Andrafemman: Johan Fransson, Robin Jonsson-Pär Arlbrandt, Niklas Olausson, Anders Burström.
Tredjefemman: Pierre Johnsson, Robin Olsson-Mikael Lidhammar, Robin Lindqvist, Thomas Raffl.
Fjärdefemman: Fredrik Styrman, Johan Ejdepalm-Johannes Tornberg, Emil Lundberg, Martin Chabada.

Tyvärr så har Jonte Hedström problem med ljumskarna och kommer inte att delta i morgondagens match.

Komentar: Första femman ser klockren ut, det är den som ska leda laget hela säsongen. Andra femman blir jag inte klok på och förstår inte hur R&R tänker. Burra har garanterat det största Lulehjärta i laget och är kung i BP och på att döda matcher men tyvärr så kan han inte längre skapa nåt frammåt tyvärr. Arla och Olausson ska ta steget från Allsvenskan till Elitserien och då måste dom ha hjälp i offensiven och det får dom inte av Burra. Tredje femman ser riktgt intressant ut. tror mycket på både Lidhammar och Lindqvist i år och att dom ska få sina genombrott. Dessutom har Raffl imponerat på träningen, han har till och med fått smeknamnet "Lill-Arnold" av lagkompisarna. Fjärde femman ser åxå rätt intressant ut, Emil måste ju få sitt genombrott snart, han har det ju i sig! Nä, om Chabada och Burra byter plats skulle jag vara helnöjd med uppställningen men nu är jag bara sur att Burra spelar med Västerås duon. Men jag hoppas ju såklart att Burra bevisar för mig att han fortfarande kan göra nåt framåt.

Jag vet inte om jag kommer att hinna skriva nåt innan matchen börjar imorn så jag lägger mitt tips nu.
Luleå har kört på stenhårt och är rätt nedtränade dessutom väntar en lång resa till dalarna så tyvärr tror jag att det blir torsk med 4-1 i årets första match.

Om nån läser häjn kan ni ju lägga ett tips också.



Kommentarer
Postat av: D Lundh

Håller med om att Burra inte gör sig bäst i andra. För övrigt; Ni har ett riktigt starkt lag iår tycker jag. Länge sedan det såg så positivt ut för er :) P.S Kul att både Lindkvist och Berglund får näta ikväll

2009-08-12 @ 22:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0