VM är igång!

Då har VM startat, jag såg matchen mellan Ryssland och Tyskland. Den matchen blev precis som väntat, Ryssland var överlägsna, 5-0 vann dom med till slut. Kanada krossade Vitryssland med 6-1. Sen kom en jätteskräll, Ungern tog poäng mot Slovakien! Pinsamt! Dock kul för Bartecko som gjorde 2 mål, bla avgörande 4-3 i förlängnngen. Frankrike skrällde åxå, dom tog 1 pinne mot Schweiz som vann med 1-0 efter förlängning. Där fick jag för att jag satsa 250 kr på Ryssland, Kanada, Schweiz och Slovakien.

Ikväll har storasyrran varit hos mig, hon är och hälsar på från Uppsala. Vi har sett det jag alltid ser på Fredags kvällarna, Tallang och Singing Bee =)

Imorn går Sverige in i VM och i den matchen är det mycket Luleå Hockey, Harju, Omark och ass tränaren Rönnberg i Sverige åsså då Luleås sportchef Osten som är tränare för Österrike. Det hade kunnat vara två till Luleå spelare i Österrike, men tyvärr så är både Dieter Kalt och Thomas Raffl skadade. Thomas lillebror Michael är dock med och det kan ju vara intressant eftersom han säkert är ett tilltänkt nyförvärv för Luleå i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0