Arg

Jahapp då var det slut med att ladda hem filmer på nätet. Alla fildelningssajter har lagt ner och jag förstår dom, vem vill riskera flera miljoner i böter och fängelse bara för att få se film gratis? Två saker som gör mig förbannad:

1. Detta gynnas bara dom rika, det finns ju igen vanlig Svensson som tjänar på att folk inte laddar ner filmer. Dom rika blir rikare och dom fattiga blir fattigare.

2. Tycker att dom borde lägga energi på andra mycke viktigare saker. Om vi tar miljön tex, där handlar det inte om att producenter mm ska tjäna mer pengar, nä där handlar det om våran planet ska finnas kvar om flera hundra år. Varför inte jobba fram regler om det? tex införa böter om man inte sköter om miljön på olika sätt.



Hur går det för Luleås silly season då? Jo det går väl rätt bra, senaste nyförvärvet var ju Niklas Olausson. Väldigt intressant spelare som gjorde över 70 poäng i Allsvenskan med Västerås. Nu är det bara 2 forwards och 1 back som ska in innan laget är fullt. Per Ledin väljer mellan Luleå och HV71, beslutet väntas komma om ca 1 vecka. Det ryktas åxå att Olaussons kedjekompis från Västerås Pär Albrandt är nära en övergång till Luleå. Albrandt gjorde även han över 70 poäng denna säsong, totalt gjorde duon hela 148 poäng! Om det skulle bli så att Ledin och Albrandt blir Luleås sista pusselbitar så skulle då jag bli oerhört nöjd, då tror jag att Luleå helt klart blir ett lag som utmanar dom stora.


Niklas Olausson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0